torstaina, toukokuuta 21, 2009

Kolmen koiran huoltajana

Vinha on ollut meillä jo reilun Viikon Helin ollessa matkalla Thaimaassa Millan ja Annan sekä Annan sisko Sinin ja näiden kahden Käpylästä kotoisin olevan kaverin kanssa. Elämä sujuu mukavasti, sillä totuimmehan kolmen koiran laumaan parin vuoden ajan ennen Helin ja Vinhan muuttoa omaan kotiinsa. Toki olen edelleen sitä mieltä, että kaksi on sopiva koiramäärä, kolme on likaa. Kun kädessä on 3 remmiä sotkussa ja jo kaksi täysinäistä kakkapussia ja keräät kolmatta ja ohitse menee omat koirat haukkuun provosoiva vieras koira, niin ei tunnu mukavalta.
Minulla on keskiviikkoisin Metkan agilitytreenit klo 17.30 - 18.30. Sinne ehtiminen vaatii, töistä lähtöä jo heti puoli neljän jälkeen ja aikaa jää kotona koirien ulkoiluttamiseen vaatteiden vaihtoon ja syömiseen vajaa puoli tuntia. Mietityttää, että onkohan tämä kiirehtiminen jonkin arvoista, koska agility ei selvästi ole Metkan ykkösjuttu.
Nyt parina keskiviikkona olen jäänyt Vinhan kanssa treenaamaan klo 18.30 - 20.00 ja sillä tunnilla on ollut mukavaa. Vinha toki koettelee minua, mutta olen saanut sen pysymään lähdössä ja taipumaan oikeille esteille. Tuntui hyvältä pystyä juoksemaan Vinhan edellä ja jopa ryhmäläiset ja kouluttaja sanoivat treenin menneen hyvin. Painon pudotus on selvästi tuonut keveyttä myös juoksuaskeleeseen, saldo nyt 13,8 kg. Tavoitteeseen on enää muutama sata grammaa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti